II. Природа християнського життя
#88.
Надприродне життя, яке, завдяки заслугам Ісуса
Христа, є участю у Божому житті, часто називають життям Бога в нас або
життям Ісуса в нас. Такі висловлювання вимагають
пояснення – щоб уникнути підозріння у пантеїзмі. Наше
життя не тотожне з життям Бога,
нашого Господа, а подібне до Його життя –
обмежена участь, але реальна.
Ми можемо подати таку дефініцію: участь у божественному
житті, даному нам Святим Духом, який живе в нас завдяки
заслугам Ісуса Христа; життя, яке ми повинні захищати від
деструктивних тенденцій.
#89.
Отож, в нашому надприродному житті Богу
відводиться головна роль, нам – другорядна. Сам Триєдиний
Бог сходить на нас, оскільки лише Він може вчинити нас
учасниками Свого життя. Він передає це життя нам завдяки
заслугам Христа (n. 78), який є гідною нагороди
(meritorious), взірцевою (exemplary) і істотною (vital) причиною нашого освячення. Абсолютно вірно,
що Бог живе в
нас, що Ісус
живе в нас; але наше духовне життя не тотожне з
життям Бога чи життям нашого Господа. Воно відмінне, але
й подібне до їхнього життя. Наше завдання –
використовувати божественні дари, щоб жити з Богом і для
Бога, щоб жити в єдності з Ісусом і наслідувати Його. Але
ми не можемо жити надприродним життям без постійної
боротьби з потрійною пожадливістю, яка залишається в нас
(n. 83). Що більше, оскільки Бог обдарував нас
надприродним життям, то наш обов’язок – розвивати це
життя в собі добрими вчинками і ревним прийняттям
Таїнств.
Це є поясненням дефініції, яку ми подали, і
весь цей розділ є поясненням цього і розвитком. Ми
витягнемо практичні висновки, що стосуються почитання
Пресвятої Трійці, почитання і єдності з Воплоченим
Словом, почитання Пресвятої Діви і Святих, оскільки всі
види цих почитань зводяться до Слова, що стало
тілом.
Хоча дія Бога і дія людини розвиваються
паралельно в християнському житті, то, ради ясності, ми
розглянемо їх окремо в двох підрозділах, відведеним
ролі Бога і
ролі
людини.
II.I. РОЛЬ БОГА В ХРИСТИЯНСЬКОМУ ЖИТТІ
II.II. РОЛЬ ЛЮДИНИ У ХРИСТИЯНСЬКОМУ
ЖИТТІ


|