<< Previous    1...   2  3  [4]  5  6    Next >>

ТЕМА: Смерть Ісуса – медичні аспекти (зустріч перед Страсною П’ятницею) 

 

Мета

• введення учасників в таїну Господніх страстей; 

• ознайомлення з медичними аспектами Господніх страстей. 

 

Боже Слово

Подане в тексті. 

 

Досвід

Подбай про відповідні зовнішні умови: затемнене приміщення, слабке світло, хрест, тиша. Прочитай серйозним спокійним голосом опис Господніх страстей з медичної точки зору. Але спочатку розкажи про Туринську плащаницю і про плащаницю з Манопелльо як свідків страстей і воскресіння Ісуса. 

Перед зустріччю познайомся з цими статтями: 

Śmierć Jezusa na krzyżu okiem lekarzy (www.rp.pl), 

Całun Turyński – obraz cierpień Chrystus (www.milujciesie.pl), 

Całun turyński – świadek zmartwychwstania (https://forumdlazycia.wordpress.com). 

 

Опис Господніх страстей з точки зору науки 

 

Молитва в Оливному саду. Перші прояви психічного і фізичного страждання виступили підчас молитви Ісуса в Оливному саду після Останньої вечері. «“Отче, коли ти хочеш, віддали від мене цю чашу, тільки хай не моя, а твоя буде воля!” Тоді з'явився йому ангел з неба, що підкріплював його. Повний скорботи та тривоги, ще пильніш молився, а піт його став, мов каплі крови, що падали на землю». ПОВНИЙ СКОРБОТИ ТА ТРИВОГИ – вжите в оригіналі слово «агонія» означає тут не фізичні муки, а стосується боротьби борців на змаганнях. Це слово означає духовний стан, який міг супроводжувати борців перед боротьбою і під час боротьби, страх чи тривога, які виникають із сумнівів щодо перемоги. 

Бичування . Ісуса бичували двоє солдатів, його прив’язали до низького стовпа, Ісус був зігнутий, був голий. Знайшли понад 600 різних ран на тілі і 120 слідів від бичування. Бичі були ремінні з металевими кульками або гострими кістками тварин, які виривали частини тіла. За законом бичували тільки тих, яких не страчували. Після бичування їх випускали на волю. Це пояснюють слова Пилата: Тож я його покараю і відпущу (Лк. 23, 16). Реміння бичів закручувалося і ранило також тіло спереду, живіт, груди, ноги. На обличчі Туринської плащаниці видно рани на носі й правій щоці після удару палицею. Є рани на бровах, виличній кістці, струмки крові з носа, зсув носа, сліди виривання волосся разом із шкірою. В Євангелію читаємо: І били його тростиною по голові, плювали на нього (Мр. 15, 19); І били його в обличчя (Йо. 19, 3). 

Терновий вінок. А вояки, сплівши вінок із тернини, вклали йому на голову (Йо. 19, 2). Ці тортури придумали спеціально для Ісуса. Терновий вінок був у вигляді шапки, яка охоплювала всю голову. Дослідники нарахували 13 ран на чолі і 20 на потилиці від тернини, але припускають, що їх могло бути близько 50. Під шкірою на голові проходить нервова система і багато кровоносних судин. Терновий вінок викликав роздираючий біль і велику кровотечу. 

Несення хреста. Ісус ніс на Голгофу поперечну балку хреста. Припускають, що вона важила 30-54 кг. Після бичування Ісус був вичерпаний, і ледве пересував ноги. Мав пройти пів кілометра. Падав на лице, обдирав коліна. Розпинання було найжорстокішою і найганебнішою карою за часів Христа. Перед розпинанням, за єврейськими законами, приреченому подавали міцне вино з жовчю або щось знеболююче. Жертву кидали на землю, руки прибивали цвяхами довжиною 11-18 см. і діаметром біля 1 см. Руки прибивали до хреста в зап’ястях, а не в долонях. Перебивали нерв, який керує пальцями. Долоні спонтанно стискалися в кулаки. З рани лівого зап’ястя видно дві кровотечі. Завдяки цьому дослідники змогли відтворити позицію рук, прибитих до поперечної балки хреста. Вони опущені на 10 градусів від поперечної балки. Ісус час від часу намагався піднятися, щоб зачерпнути повітря, бо в такій позі не міг дихати, і тоді піднімався на 65 градусів, падав на 55. На кілька секунд кут пози рук змінювався і Він міг набрати повітря. Біль і втома змушували Його знову падати. Цей ритм тривав близько 3 годин і викликав велике страждання. Це вело до повного вичерпання і смерті. Смерть була багато причинною, але найправдоподібніше – інфаркт через пошкодження м’язів серця. Після пробиття грудей списом спочатку витекла кров, потім вода. Для християн розп’яття поза страстями Христа має ще інший вимір, який важливіший – вимір Воскресіння. 

 

Зауваги : Зустріч можна закінчити рефлексією або розійтися в тиші. 
<< Previous    1...   2  3  [4]  5  6    Next >>