ТЕМА:
*Введення у служіння
і волонтерство
Мета
:
•
стати чуйними на потребу служіння;
•
планування служіння для групи.
Боже
Слово:
«Бо
й Син Чоловічий прийшов не на те, щоб йому служити, лише щоб
служити й віддати своє життя як викуп за багатьох» (Мр. 10,
45).
«Вийшовши
звідти, проходили крізь Галилею, і він не хотів, щоб
будь-хто знав. Навчав бо своїх учнів і казав їм: "Син
Чоловічий буде виданий у руки людям, і вб'ють його, і,
вбитий, по трьох днях, воскресне." Та вони не розуміли цього
слова й страхалися його запитувати. І прийшли вони у
Капернаум, і як був він у домі, спитав їх: "Про що ви
сперечалися дорогою?" Вони ж мовчали, бо сперечалися були
дорогою, хто більший. Тоді він, сівши, прикликав
дванадцятьох та й каже до них: "Коли хто хоче бути першим,
нехай буде з усіх останнім і усім слугою." Потім узяв
дитину, поставив її серед них і, обнявши її, каже до них:
"Хто прийме одне з таких дитят в моє ім'я, - мене приймає; а
хто мене приймає, - не мене приймає, а того, хто послав
мене."» (Мр. 9, 30-37).
«У
всьому я показав вам, що, так працюючи, треба допомагати
слабосильним і пам'ятати слова Господа Ісуса, що сам сказав:
«Більше щастя - давати, ніж брати.»» (Ді. 20,
35).
Досвід
:
На
основі фрагментів зі Святого Письма розпочни з групою
дискусію на тему вартості, сенсу і потреби служіння.
Заплануйте її разом. Зверни увагу на
наступне:
•
Служіння можна здійснювати всією групою, а якщо це не
можливо зробити, то можуть розділитися на пари чи підгрупи,
щоби служити в конкретному місці.
•
Подбай про те, щоби служіння не було тільки одноразовим
досвідом – як екскурсія в зоопарк, щоби побачити іншу
дійсність і повернутися додому. Служіння має бути працею,
яку молодь хоче виконувати і вартість якої
бачить.
•
Після кожного досвіду служіння рефлексія. Питай, що їх
торкнуло і що для них було важливим, що було важким, у чому
повинні були подолати свої границі.
•
Зосереджуй молодь на цінності служіння. Уникай підходу, що
роблять це для самореалізації, розширення горизонтів тощо.
Навіть у тематиці служіння легко в потрапити в пастку
егоцентризму й зосередження на собі: «скільки користі я
отримав, як я зріс тощо». Бо тоді друга людина перестає бути
метою, а стає засобом для самореалізації – що суперечить
духові любові. Для них метою повинно бути служіння, тобто
віддання іншим свого часу, сил та уваги з любові. Очевидно,
що з нашої точки зору йдеться саме про те, щоби вони
розширили свої горизонти і стали чуйними до потреб інших.
Але молодь повинна мати виразну мету: глянути на другого,
який в потребі, й служити йому.
•
Служіння можна здійснювати в парафіяльному Карітасі,
опікуватися дітьми в дитячому садку, в домі соціальної
опіки, в домі престарілих, в сиротинці, виконувати якусь
роботу для тих, хто цього потребує (пофарбувати щось,
збирати гроші на ремонт) тощо.
•
Підбери для групи відповідну форму служіння, а найкраще дай
ініціативу їм. Якщо твоя група дуже юна, то не
рекомендується будинок для престарілих. Особливо, коли
недавно в когось в родині померла близька людина. Якщо група
дуже делікатна, то дім престарілих чи сиротинець також не
рекомендується, бо може бути важким досвідом. Але пам’ятай,
що служіння – це виклик і долання своїх границь. Під таким
кутом зору праця у цих закладах може бути відповідною формою
діяльності. Молоді люди можуть допомагати годувати дітей,
прогулюватися з людьми похилого віку, прибирати в кімнатах
тощо. Можуть щось організувати для дітей (але пам’ятай, що
дуже важливо робити це систематично й постійно, а не
одноразова акція).
•
Пам’ятай, що служіння мусиш узгодити з модератором. На деякі
види служіння потрібна згода батьків і
модератора.
|