<< Previous    [1]  2    Next >>

Розділ Х. Вирішення конфліктів і діагноз ситуації в групі  

 

ТЕМА: Як є між нами? 

 

Мета

• перевірка аніматором рівня інтеграції в групі і стосунків між учасниками. 

 

Досвід

Поклади в центрі приміщення свічку, яка символізує твою групу. Попроси, щоби кожний став на такій відстані від свічки, наскільки почувається інтегрованим у групу, до прикладу, 

• стою дуже близько – група – мій другий дім, 

• 1 крок до свічки – група для мене дуже важлива, 

• 2 кроки до свічки – група важлива, але без великого захоплення, 

• 3 кроки до свічки – в нашій групі щось не так, 

• 4 кроки до свічки – в групі почуваюся погано, 

• далеко до свічки – не хочу тут бути, почуваюся в групі погано, багато конфліктів і замовчувань. 

Також попроси, щоби кожний, стаючи на відповідній відстані від свічки, своїм тілом показав – як почувається в групі, до прикладу, усмішка підняті руки можуть означати радість і ентузіазм; згорблена й сидяча поза може означати страх і непевність; злісне обличчя і руки, зібрані для боротьби, можуть означати злість до когось із групи тощо. 

 

Рефлексія

1. Чому ти вибрав таку відстань до свічки? 

2. Як почуваєшся в групі? Чому? 

 

Зауваги

Вправу слід виконати через кілька місяців після створення групи, але не раніше. Воно допомагає окреслити рівень інтеграції в групі й побачити стосунки між учасниками. Можеш його виконати ще пізніше, коли побачиш, що в групі щось йде не так. Важливо зробити короткий підсумок свідчень учасників, до прикладу: «Здається, що для більшості учасників група є чимось важливим, але частина з них почувається ніби на узбіччі»; «Здається, що більшість вважає, що в групі щось не так, є серйозна проблема» тощо. 
<< Previous    [1]  2    Next >>