<< Previous    1  [2]    Next >>

ТЕМА: Три листки – інше бачення конфлікту 

 

Мета

• вчитися емпатії й бачення конфлікту з іншої перспективи; 

• зробити конкретні висновки, які допоможуть у вирішенні конфліктів. 

 

Боже Слово

«Кажу бо вам, що коли ви своєю праведністю не перевищите книжників та фарасеїв, не ввійдете в Царство Небесне. Ви чули, що було сказано давнім: Не вбивай; і коли хтось уб'є, той підпаде судові. А я кажу вам, що кожний, хто гнівається на брата свого, підпаде судові. Хто ж скаже братові: Нікчема! - той підпаде Верховному Судові. А хто скаже: Дурень! – той підпаде під вогонь пекельний. Коли, отже, приносиш на жертовник дар твій і там згадаєш, що твій брат має щось на тебе, зостав там перед жертовником твій дар; піди, помирись перше з твоїм братом і тоді прийдеш і принесеш дар твій. Мирися з твоїм противником швидко, коли ти ще з ним у дорозі, щоб противник часом не віддав тебе судді, а суддя возному, щоб тебе не вкинули в темницю. Істинно кажу тобі: Не вийдеш звідти, доки не заплатиш останнього шага» (Мт. 5, 20-26). 

 

Досвід

Попроси, щоби кожний в щоденнику написав кілька конфліктних і болючих ситуацій зі свого життя. Написати про характер конфлікту і учасників конфлікту. 

Приготуй три листки з написами: Я, ОСОБА, СПОСТЕРІГАЧ і поклади на підлозі. Перший бажаючий (або ти) стає на листок Я і розповідає про конфлікт зі своєї точки зору. Говорить, що думає і що відчуває в цій ситуації. Потім стає на листок ОСОБА, що означає особу, з якою був у конфлікті, і пробує дивитися на конфлікт з її перспективи. Роздумує, що ця особа думає, відчуває, як бачить ситуацію. Потім стає на листок СПОСТЕРІГАЧ і намагається побачити ситуацію збоку, бути незалежним спостерігачем. Як бачить цю справу? Що відчуває і думає спостерігач, коли дивиться на конфлікт між тобою і другою особою? 

 

Рефлексія (відразу після вправи всі діляться своїми висновками): 

1. Як тепер дивишся на свої конфлікти? Чи тебе краще розумієш другу сторону? 

2. Чого ти навчився у цій вправі? 

3. Чи в собі щось можеш змінити? 

 

Зауваги

Ця вправа добре вчить молодь емпатії і вміння ширше побачити конфліктну ситуацію. Її можна зробити на базі конфліктів, які молоді люди переживають вдома, в школі чи з товаришами, чи поза спільнотою, або можна застосувати цей метод для вирішення конфлікту в спільноті. 

 

<< Previous    1  [2]    Next >>