ТЕМА:
Три листки – інше
бачення конфлікту
Мета
:
•
вчитися емпатії й бачення конфлікту з іншої
перспективи;
•
зробити конкретні висновки, які допоможуть у вирішенні
конфліктів.
Боже
Слово:
«Кажу
бо вам, що коли ви своєю праведністю не перевищите книжників
та фарасеїв, не ввійдете в Царство Небесне. Ви чули, що було
сказано давнім: Не вбивай; і коли хтось уб'є, той підпаде
судові. А я кажу вам, що кожний, хто гнівається на брата
свого, підпаде судові. Хто ж скаже братові: Нікчема! - той
підпаде Верховному Судові. А хто скаже: Дурень! – той
підпаде під вогонь пекельний. Коли, отже, приносиш на
жертовник дар твій і там згадаєш, що твій брат має щось на
тебе, зостав там перед жертовником твій дар; піди, помирись
перше з твоїм братом і тоді прийдеш і принесеш дар твій.
Мирися з твоїм противником швидко, коли ти ще з ним у
дорозі, щоб противник часом не віддав тебе судді, а суддя
возному, щоб тебе не вкинули в темницю. Істинно кажу тобі:
Не вийдеш звідти, доки не заплатиш останнього шага» (Мт. 5,
20-26).
Досвід
:
Попроси,
щоби кожний в щоденнику написав кілька конфліктних і болючих
ситуацій зі свого життя. Написати про характер конфлікту і
учасників конфлікту.
Приготуй
три листки з написами: Я, ОСОБА, СПОСТЕРІГАЧ і поклади на
підлозі. Перший бажаючий (або ти) стає на листок Я і
розповідає про конфлікт зі своєї точки зору. Говорить, що
думає і що відчуває в цій ситуації. Потім стає на листок
ОСОБА, що означає особу, з якою був у конфлікті, і пробує
дивитися на конфлікт з її перспективи. Роздумує, що ця особа
думає, відчуває, як бачить ситуацію. Потім стає на листок
СПОСТЕРІГАЧ і намагається побачити ситуацію збоку, бути
незалежним спостерігачем. Як бачить цю справу? Що відчуває і
думає спостерігач, коли дивиться на конфлікт між тобою і
другою особою?
Рефлексія
(відразу
після вправи всі діляться своїми
висновками):
1.
Як тепер дивишся на свої конфлікти? Чи тебе краще розумієш
другу сторону?
2.
Чого ти навчився у цій вправі?
3.
Чи в собі щось можеш змінити?
Зауваги
:
Ця
вправа добре вчить молодь емпатії і вміння ширше побачити
конфліктну ситуацію. Її можна зробити на базі конфліктів,
які молоді люди переживають вдома, в школі чи з товаришами,
чи поза спільнотою, або можна застосувати цей метод для
вирішення конфлікту в спільноті.
|