<< Previous    1...   2  3  4  5  [6]    Next >>

ТЕМА: *Три листки – інший погляд на конфлікт 

 

Мета

• навчитися емпатії та дивитися на конфлікт з іншої перспективи; 

• зробити конкретні висновки, які допоможуть вирішувати конфлікти. 

 

Боже Слово

«Кажу бо вам, що коли ви своєю праведністю не перевищите книжників та фарасеїв, не ввійдете в Царство Небесне. Ви чули, що було сказано давнім: Не вбивай; і коли хтось уб'є, той підпаде судові. А я кажу вам, що кожний, хто гнівається на брата свого, підпаде судові. Хто ж скаже братові: Нікчема! - той підпаде Верховному Судові. А хто скаже: Дурень! – той підпаде під вогонь пекельний. Коли, отже, приносиш на жертовник дар твій і там згадаєш, що твій брат має щось на тебе, зостав там перед жертовником твій дар; піди, помирись перше з твоїм братом і тоді прийдеш і принесеш дар твій. Мирися з твоїм противником швидко, коли ти ще з ним у дорозі, щоб противник часом не віддав тебе судді, а суддя возному, щоб тебе не вкинули в темницю. Істинно кажу тобі: Не вийдеш звідти, доки не заплатиш останнього шага» (Мт. 5, 20-26). 

 

Досвід

Попроси, щоб усі описали в своїх щоденниках кілька конфліктних ситуацій, які були для них болісними. Нехай напишуть: чого стосувався конфлікт і хто був учасником. 

Приготуй три листки з написами: Я, ОСОБА, СПОСТЕРІГАЧ, і поклади їх на підлозі. Перший бажаючий або ти стає на листку з написом Я і розповідає про конфлікт зі своєї перспективи. Говорить, що думає і що відчуває в цій ситуації. Потім стає на листку з написом ОСОБА, яка означає особу, з якою є або була в конфлікті, і пробує глянути на конфлікт з її перспективи. Роздумує, що думає, що відчуває і як бачить ситуацію ця особа. Потім стає на листку з написом СПОСТЕРІГАЧ і пробує глянути на ситуацію з точки зору незалежного спостерігача, незаангажованого в конфлікт. Як бачить цю справу? Що відчуває і що думає спостерігач, який бачить конфлікт між тобою і другою особою? 

 

Рефлексія (кожний ділиться своїми висновками після вправи): 

1. Як тепер дивишся на свої конфлікти? Чи тепер краще розумієш другу сторону? 

2. Чого ти навчився у цій вправі? 

3. Чи є щось, що можеш змінити в собі? 

 

Зауваги

Ця вправа добре вчить молодь емпатії і вміння ширше глянути на конфліктну ситуацію. Її можна зробити на основі конфліктів, які молоді люди переживають вдома, в школі, з товаришами чи поза спільнотою, а якщо необхідно, то можеш цей метод застосувати для вирішення конфліктів у групі. 

<< Previous    1...   2  3  4  5  [6]    Next >>