45.
Нове створіння
Дух
воскреслого Христа перемінює життя не тільки в людях, але
також у всесвіті. Св. Павло пояснює космічні наслідки
воскресіння: «Старе минуло, настало нове» (2 Кор. 5, 17).
Усе створіння наповнюється світлом Воскреслого. «Все було
примирене з Богом через Христа» (пор. Кол. 1, 20). «Бо то
Бог у Христі примирив собі світ» (2 Кор. 5, 19). У кожному
атомі бринить сила Христа, у кожній живій клітині б’ється
життя Христа. Все створіння досвідчує універсальну теофанію: присутність
Христа об’являється через усе. У такий спосіб воскресіння
Христа є знаком і обітницею космічного воскресіння, бо Він є
«первородний усякого створіння» (Кол. 1, 15). Усе
перемінюється в Його тіло. «Бо сподобалося Богові, щоб уся
повнота перебувала в ньому і щоб через нього примирити з
собою все чи то земне, а чи небесне, встановивши мир кров'ю
його хреста» (Кол. 1, 19-20). «У всьому ми повинні
представляти Христа в Його Повноті» (пор. Еф. 4,
13).
Візію
остаточної інтеграції знаходимо також у багатьох духовних
традиціях. Буддисти говорять про природу Будди, яка
розвивається в усьому, а індуїсти – про кінцевий стан, де
все перемінюється в Шіву. В юдаїзмі очікують на прихід
месіанського царства в останні часи, а адепти ісламу живуть
надією, що всі люди дійдуть до послуху єдиному
Богові.
Такі
всесвітні перспективи теофанії надають
історичному постанню всесвіту рятівне значення, а космічній
еволюції – устремління до певної мети.
Воскресіння
Христа – це не звичайна минула подія. Це вимір глибини
спасіння у теперішності. Дух Воскреслого вібрує в центрі
всесвіту і перемінює все в нове створіння (2 Кор. 5, 17-18).
Все створіння у свободі Божих дітей безустанно бере участь у
божественній славі. Все визволене з зіпсуття й перемінене в
тіло Христа (Рим. 8, 19-23). Ми, люди, покликані
співпрацювати в цьому процесі. Євхаристія – це
сакраментальний переддосвід стану спасіння створіння – бути
тілом Христа. Через заангажованість ради кращого світу
згідно з Євангелієм формуємо разом з Духом Воскреслого «нове
небо і нову землю» (Одк. 21, 1). У такий спосіб стаємо
знаряддями Духа у формуванні Божого царства. Наша діяльність
у царині світського життя отримує сакральний
сенс.
Щоб
Бог був усім в усьому.
1
Кор. 15, 28
Медитація
Ходження:
Ходжу по безлюдній дорозі, внутрішньо зосереджений, але
глибоко з’єднаний зі світом.
Дихання:
Через свідоме дихання слідкую за внутрішнім з’єднанням з
усіма істотами. Всі істоти дихають через інші істоти.
Слідкую, як Божий подих оживляє все.
Спостереження:
Помічаю присутність Духа, який все оживляє, відновлює і веде
до остаточної гармонії. Всесвіт – це тіло Бога, в якому всі
істоти – відділені від себе частини. З радістю й вдячністю
пізнаю, як я залучений до цього процесу
спасіння.
Слово
для медитації: «Коштую» точу зору: у всьому бачити Бога і все
бачити в Бозі. Або повторюю слова: isavasyamidamsarvam (це
все просякнуте Богом) (Іса Уп. 1).
|