29.
Преображення
Дерево
– це прадавній учитель людської природи. Спочатку люди
вчилися від дерев, а не з книжок. Ще сьогодні багато
племінних народів здобувають життєву мудрість чи шукають
пророцтв у великого духа, а за справедливим вироком ідуть до
святих дерев. «Більше навчишся в лісі, ніж з книжок» (св.
Бернард з Клерво). Як символ форми людської істоти, дерево
може обдаровувати глибшим розпізнаванням сенсу й мети життя.
«Хто знає, як розмовляти з деревами, хто знає, як їх
слухати, той пізнає правду» (Герман Гессе).
Основне
запитання шукачів усіх часів: хто я? З цим запитанням йдемо
до дерева. Що воно нам відповість? Ісус жив із глибоким
усвідомленням, що живе як стовбур, який виростає з коріння
Отця (Йо. 15, 5; 8, 42; 6, 57), і що Дух наповнював Його і
оживляв як життєдайний напій (Йо. 7, 39; Лк. 4, 18). Ісус
дозволив нам взяти участь у цьому божественному
самоусвідомленні. Тому Він говорив:
•
«Як послав єси мене у світ, так послав і я їх у світ» (Йо.
17, 18).
•
«Як мене Отець живий послав, і я Отцем живу, так і той хто
споживає мене, житиме мною» (Йо. 6, 57).
•
«Як мене Отець полюбив, так я вас полюбив» (Йо. 15, 9; 17,
26).
•
«А в любові моїй перебуватимете, коли заповіді мої будете
зберігати, як і я зберіг заповіді мого Отця і в його любові
перебуваю» (Йо. 15, 10).
•
«Щоб усі були одно, як ти, Отче, в мені, а я в тобі, щоб і
вони були в нас об'єднані» (Йо. 17, 21).
•
«Я - в них, і ти - в мені, - щоб вони були звершені в
єдності» (Йо. 17, 23).
Порівнювальний
термін «як» вказує на те, що віра в Христа веде до
милосердної участі в Його досвіді єдності з божественною
глибиною. «Хто ж пристає до Господа, є одним духом» (1 Кор.
6, 17). Ми живемо не перед Богом, а в Бозі: у
внутрішньотринітарному процесі життя. Ми постаємо з єдиної
божественної глибини Отця, живемо через один божественний
стовбур (Сина) і розвиваємося в єдиному струмені
Духа.
Ми
– справжні галузки божественного дерева (Йо. 15, 5). Ми –
«спадкоємці ж Божі - співспадкоємці Христа» (Рим. 8, 17). Ми
– «сини Божі» (Рим. 8, 14), «члени тіла Христа» (1 Кор. 12,
12). «Ми – крапля божественного океану» (св. Тереза
Авільська), «промені божественного вогню» (св. Йоан від
Хреста), «Божа іскра» (Майстер Екхарт). Отож приймімо
відповідь на запитання: «Хто я?», дану нам Ісусом. В Христі
Бог став людиною, щоби пробудити божественність у людській
свідомості.
Дух
Христа
повернув
нам наново
божественність.
Кирило
Александрійський
Медитація
Місце:
сідаю, випростовуюся, розслабляюся і «вкорінююся» в
божественне як дерево.
Дихання:
Спостерігаю, як живильний струмінь дихання виходить із
хребта.
Супроводжуючий
образ: Як галузка відчуває живильну і відновлюючи силу
життя, так і я досвідчую преображення, яке постійно в мені
робить Святий Духа.
Слово
для медитації: З кожним подихом повторюю: одне в Тобі. Слідкую при
цьому за змістом виразу: спадкоємці ж Божі -
співспадкоємці Христа (Рим. 8, 17).
|