1. Улюблений
батько
Велич св. Йосифа полягає в тому, що він був обручником
Марії та батьком Ісуса. Св. Йоан Золотоустий говорить,
що так він «увійшов у служіння загального плану
спасіння».
Св. Павло VI відмічає, що його батьківство виражалося в
тому, що «його життя стало служінням, жертвою ради
таїни втілення й пов’язаною з нею місією відкуплення;
він використав свою легальну владу в Святій Родині для
того, щоби скласти цілопальну жертву з себе самого, зі
свого життя, зі своєї праці; він перетворив своє
людське покликання до любові в надлюдську жертву з себе
самого, зі свого серця й усіх своїх здатностей у
служебну любов до Месії, народженого в його
домі».
Св. Йосиф, завдяки своїй ролі в історії спасіння, є
батьком, якого християнський люд завжди любив, доказом
цього є багато церков в усьому світі на його честь,
багато релігійних закладів, братств і церковних груп,
які надихаються його духовністю і носять його ім’я;
упродовж століть на його честь створили різні
набожества. Багато святих ревно почитали його культ,
серед них – св. Тереза Авільська, яка взяла його своїм
захисником і посередником, часто ввіряла себе йому й
отримувала від нього всі благодаті, про які просила.
Свята, натхненна своїм досвідом, заохочувала інших до
цієї побожності.
Кожний молитовник містить якусь молитву до св. Йосифа.
Особливими молитвами до нього моляться кожної середи й
упродовж березня, який традиційно присвячений св.
Йосифові.
Довіра люду до св. Йосифа підсумовується виразом
“Ite ad Ioseph”, який походить із часів голоду в
Єгипті, коли люди просили в фараона хліба, а він
відповідав: «Ідіть до Йосифа та й чиніть, що він вам
скаже!» (Бут. 41, 55). Йдеться
про Йосифа, сина Якова, якого брати з заздрощів продали
(див. Бут.
37, 11-28), і який – згідно з біблійним описом – став
управителем Єгипту (див. Бут. 41,
41-44).
Як потомок Давида (див. Мт. 1, 16.20), з
чийого коріння мав народитися Ісус, згідно з обітницею,
яку Давид отримав від пророка Натана (див. 2
Сам. 7),
і як обручник Марії з Назарета, св. Йосиф – це
ланка, яка з’єднує Старий і Новий
Завіти.
In Matth. Hom
, V, 3: PG 57, 58.
Гомілія
(19 березня 1966): Insegnamenti di Paolo
VI, IV (1966), 110.
Див. Книга життя, 6, 6-8.
Кожного дня, вже понад сорок років, після
Утрені я відмовляю молитву до св. Йосифа, взяту
з книжки французьких набожеств ХІХ ст.,
укладеної Згромадженням Сестер Ісуса і Марії,
яка виражає побожність, довіру і навіть виклик
до св. Йосифа: «Славний патріарше, св. Йосифе,
який маєш силу неможливе вчинити можливим,
прийди мені на допомогу в ці хвилини неспокою й
труднощів. Візьми під свою опіку важкі й трудні
справи, які тобі ввіряю, щоби вони щасливо
вирішилися. Мій улюблений Батьку, в тобі всі
мої надії. Нехай не говорять, що кличу тебе
даремно, і якщо ти міг усе зробити для Ісуса і
Марії, то покажи мені, що твоя доброта така
велика, як і твоя сила. Амінь».
|