ІІІ. Духовні твори св. Ігнатія
Третій аспект, який слід розглянути, аби
отримати повне уявлення про індивідуальну духовність св.
Ігнатія, це його письмові праці як автора духовних
творів.
На його плідному листуванні, особливо в останні
дев’ять років його життя, ми вже зупинялися, коли
говорили про підготовку його духовних синів. Листи св.
Ігнатія дуже мало нагадують трактати, де викладаються
принципи духовного життя, аскетичні й містичні доктрини:
за винятком деяких листів, натхнених, але не написаних
ним самим (листи про послух, які цитувались раніше, листи
схоластикам Коїмбри про ревність від 7 травня 1547 р. і
про вбогість від 7 серпня того ж року – в яких легко
впізнати руку секретаря Полянко), ми знайдемо в його
листах багато коротких, точних і практичних порад, що
стосуються конкретних ситуацій, і які спонукають до
роздумів. Духовні праці у властивому розумінні цього
слова, які є, наприклад, у св. Франциска Сальського,
зустрічаються у нього рідко; о. Касановас в Іспанії і о.
Дюдон у Франції зуміли зібрати в двох невеликих томах усе
те, що в його листуванні дійсно є «духовною літературою».
Ці листи багаті настановами, але настановами у виді
конкретних прикладів керування душами. По суті, основні
риси вчення, яке можна витягнути з цих листів, ми описали
в попередній главі, коли говорили про діяльність св.
Ігнатія як вихователя і керівника душ.
Тепер, розглядаючи його як духовного автора, ми
повинні затриматись на «Духовних вправах» і «Конституціях
Ордену Єзуїтів».
1. Духовні
вправи – що це таке?
2. Коли і як
були написані Вправи?
3. Основна мета
Вправ
4. Духовне
вчення Вправ
5. Конституції
Ордену Єзуїтів – що це таке?

|