<< Previous    1...   3  4  [5]  6  7  ...10    Next >>

Питання, які потребують розпізнавання і перегляду норм  

 

12. Щоб допомогти споглядальним жінкам осягнути мету свого особливого покликання, описану вище, запрошую до роздумів і розпізнавання стосовно наступних дванадцяти тем богопосвяченого життя взагалі і, особливо, стосовно монастичної традиції: вишкіл, молитва, Боже Слово, Євхаристія та сповідь, сестринське життя у спільноті, автономність, федерації, затвор, праця, мовчання, засоби комунікації, аскеза. Ці теми пізніше будуть вводитися у життя й адаптуватися до особливостей харизматичних традицій різних монастирських спільнот згідно з нормами останньої частини цієї Конституції і з частковими нормами, які пізніше видасть Конгрегація у справах Інститутів Богопосвяченого життя і Товариств Апостольського життя. 

 

Вишкіл 

 

13. Вишкіл богопосвяченої особи – це процес уподібнення до Ісуса Христа і присвоєння Його почуттів у повній самопожертві себе Отцеві; цей процес ніколи не закінчиться, його мета – охопити всю особу й глибоко в неї проникнути, щоб усі її постави й дії об’являли повну й радісну приналежність до Христа – а це вимагає постійного навернення до Бога. Цей процес формує серце, розум і життя, полегшуючи інтеграцію людського, культурного, духовного і душпастирського вимірів [1]

Конкретніше: вишкіл богопосвяченої споглядальниці спрямований до гармонійної єдності з Богом і з сестрами в атмосфері мовчання, яке захищає щоденний затвор. 

14. Бог Отець – вихователь у найвищій мірі, але в цій «ремісничій» праці Він використовує посередників: вихователів і виховательок, старших братів і сестер, головна місія яких – показувати «красу наслідування Господа і цінність харизми, яка це здійснює» [2]

Вишкіл, особливо постійний, «внутрішньо властивий чернечому посвяченню» [3], відбувається у спільноті й у щоденному житті. І тому сестри повинні пам’ятати, що звичайним місцем вишколу є монастир і що сестринське життя у спільноті повинно підтримувати цей вишкіл у всіх його проявах. 

15. Беручи до уваги актуальний соціокультурний і релігійний контекст, монастирі повинні звернути велику увагу на розпізнавання покликання і на духовне розпізнавання, і не піддаватися спокусам кількості та ефективності [4]; повинні забезпечити кандидаткам індивідуальне супроводження і відповідні для них навчальні програми, розуміючи, що на початковий вишкіл і на час тимчасових обітів «потрібно відвести багато місця і часу» [5]: якщо можливо, то не менше дев’яти і не більше дванадцяти років [6]

 

Молитва 

 

16. Літургійна та особиста молитва – це основна вимога для підтримки вашого споглядання: якщо «молитва – «серцевина» богопосвяченого життя» [7], то тим більше – споглядального життя. Сьогодні багато людей не вміють молитися. І багато людей просто не відчувають потреби молитися або зводять свій зв’язок з Богом до прохань у важкі хвилини, коли більше нема до кого звернутися. Інші тільки прославляють Бога в моменти щастя. Рецитуючи і співаючи пісні прослави Господу під час Літургії Годин, ви стаєте голосом цих людей і, подібно як пророки, просите про спасіння всього людства [8]. Особиста молитва допоможе вам бути в єдності з Господом так, як гілки перебувають в єдності з лозою, і у такий спосіб ваше життя дасть щедрі плоди (див. Йо. 15, 1-15). Але пам’ятайте, що молитва і споглядання не повинні зосереджувати вас на вас самих, а повинні розширювати серце так, щоб воно могло охопити все людство і, особливо, стражденних. 

Через молитву заступництва ви виконуєте в Церкві фундаментальну роль. Ви молитеся й просите за багатьох братів та сестер, емігрантів, біженців і переслідуваних, за зранені родини, за безробітних, убогих, хворих, узалежнених – це лише деякі ситуації, які з кожним днем стають щораз важчими. Ви подібні до тих, які приносять до Господа паралітика, аби його зцілив (див. Мр. 2, 1-12). Через молитву вдень і вночі ви приносите до Господа багато братів і сестер, які через різні причини не можуть до Нього прийти, аби досвідчити Його рятівне милосердя, в той час як Він на них чекає, аби уділити їм свої благодаті. Своєю молитвою ви лікуєте рани багатьох людей. 

Споглядання Христа Дівою Марією – це неперевершений взірець. Обличчя Сина належить їй у винятковий спосіб. Мати і Вчителька досконалого уподібнення до Сина, через зразкову й материнську присутність, є великою допомогою у щоденній вірності молитві (див. Ді. 1, 14), особливо синівській молитві [9]

17. Книжка Вихід показує нам, як молитва Мойсея вирішує долю народу, гарантуючи перемогу над ворогом, коли він тримає свої руки піднесеними, благаючи допомоги в Господа (див. 17, 11). Цей текст видається мені дуже виразним образом сили й ефективності вашої молитви в намірах усього людства і Церкви, особливо в намірах найслабших і потребуючих. Можна вірити, що сьогодні, як і тоді, доля людства вирішується у молільних серцях і піднесених руках споглядальниць. І тому заохочую вас бути вірними, згідно з вашими Конституціями, літургійній та особистій молитві, яка є приготуванням до літургійної молитви і її продовженням. І тому заохочую вас, щоби ніщо не «ставити понад opus Dei» [10], щоби ніщо їй не перешкоджало, щоби ніщо від неї не віддаляло, щоби ніщо не втручалося у вашу послугу молитви [11]. У такий спосіб через споглядання ви стаєте образом Христа [12], а ваші спільноти стають справжніми школами молитви. 

18. Усе це вимагає духовності, основаної на Божому Слові, на силі сакраментального життя, на навчанні Церкви і на творах ваших засновників і засновниць; духовності, завдяки якій стаєте дочками неба і дочками землі, ученицями і місіонерками – згідно з вашим стилем життя. Також вимагає поступового навчання особистої та літургійної молитви – аж до споглядання, не забуваючи, що саме споглядання живиться в основному «скандальною красою» Хреста. 



[1] Див. Йоан Павло ІІ, Післясинодальна Апостольська Адгортація Vita consecrata (25 березня 1996), 65: AAS 88 (1996), 441; CIC c. 664. 

[2] Там само , 66: AAS 88 (1996), 442. 

[3] Там само , 69: AAS 88 (1996), 444; cf. CIC c. 661. 

[4] Конгрегація у справах Інститутів Богопосвяченого життя і Товариств Апостольського життя, Інструкція Caminar desde Cristo. Un renovado compromiso de la vida consagrada en el Tercer Milenio (19 травня 2002), 18. 

[5] Див. Йоан Павло ІІ, Післясинодальна Апостольська Адгортація Vita consecrata (25 березня 1996), 65: AAS 88 (1996), 441. 

[6] Див. CIC cc. 648/1 y 3; 657/2. 

[7] Привітання в кінці Святої Меси , 2 лютого 2016: L’Osservatore Romano, 4 лютого 2016, ст. 6; див. CIC c. 673. 

[8] Див. ІІ Ватиканський Собор, Конституція Sacrosanctum Concilium, 83; CIC cc. 1173; 1174/1. 

[9] Див. Бенедикт XVI, Catequesis (28 грудня 2011): Insegnamenti VII/2 (2011), 980-985; CIC c. 663/4; Конгрегація у справах Інститутів Богопосвяченого життя і Товариств Апостольського життя, Інструкція El servicio de la autoridad y la obediencia, 11 травня 2008, 31. 

[10] Св. Бенедикт, Правило, 43, 3. 

[11] Див. Св. Франциск з Ассізі, Незатверджене правило, XXIII, 31. 

[12] Див. Клара з Ассізі, III лист до Інеси Богемської, 12.13.
<< Previous    1...   3  4  [5]  6  7  ...10    Next >>