ЙОГА І ІГНАТІЯНСЬКА ДУХОВНІСТЬ  

 

Слово редактора 

 

Дорогі Друзі, 

Даний випуск IGNIS займається Йогою у відношенні до Духовних Вправ. Йога – це психо-фізично-духовна дисципліна, яка виникла в Індії. Йога – це також одна із шести систем індійської/ індуїстської філософії. Її також часто поєднують із космологічною системою Samkya . Але, як метод фізичних і ментальних вправ та спосіб зосередження і медитації, в Індії її використовують різні духовні системи, включно з індуїзмом і буддизмом. Завдяки буддизмові вона поширилася в Азії і започаткувала такі види медитації як Vipassana і Zen

Йогу також спрощують, аби зосередитися тільки на вимірі медитації, уникаючи asanas (пози тіла) і Pranayama (дихальні техніки). Християни також адоптували йогу для цілей християнської медитації. Сучасні «гуру» спростили йогу для сучасної людини, яка живе активним життям, допомагаючи їй техніками релаксації. Йогу також використовують як фізичні вправи, корисні для здоров’я. 

В Духовних Вправах св. Ігнатій дуже уважно ставиться до ролі тіла й постав тіла, як і до способу дихання під час молитви. Він також відкритий до різних методів молитви. І тому ми можемо сміливо досліджувати різні способи, у які техніки йоги можуть допомогти молитві. 

Цей випуск IGNIS скорочений, бо кілька людей не вспіли вчасно подати свої статті. Надіюся опублікувати їхні роздуми пізніше, бо вони стосуються chakras і енергетичного поля, які є суттєвими елементами Йоги. 

У першій статті чудова учениця, практикуюча і вчитель йоги, сестра Люрду Арулрай, подає простий виклад системи. Після короткого введення в духовну і терапевтичну царину йоги вона пояснює вісім відгалужень (angas ) йоги, поєднуючи їх з Євангелієм. У такий спосіб раджа-йога (Raja Yoga ) стає знаряддям християнської садхани (sadhana ). Сестра Люрду вчить, що йога – це не тільки прості техніки дихання і зосередження, а що йога вимагає солідного етичного приготування з вимогами та заборонами. Вона також пояснює терапевтичний вимір йоги. 

Одна з найважливіших технік молитви йоги – постійна інвокація, яка веде до зосередження і споглядання. Зрозуміло, що можемо в інвокації звертатися до Ісуса. Отець Севастіан Пайнадат ТІ вводить нас у техніку Ісусової молитви. Її популярно називають namjap або «молитва імені». Ми маємо підстави вважати, що завдяки вторгненню греків у північну Індію й через наступні зв’язки між Індією і Близьким Сходом, не кажучи вже про попередні торгові контакти між південною Індією і Близьким Сходом, індуські санньясі (sannyasis ) і буддійські ченці могли також подорожувати на Близький Схід і поширювати молитовні техніки namjap . Це легкий спосіб навчитися зосередженню і спогляданню. Прослідковуючи ці техніки у Східних Церквах і ставлячи їх у контекст духовної практики, о. Пайнадат ТІ також подає ясні вказівки для їх практикування. Це легкий метод, прийнятливий для кожного, хто хоче ввійти в глибоку молитву. Св. Ігнатій також говорить про це на останніх сторінках Духовних Вправ. Ми дякуємо о. Пайнадату ТІ за цінну допомогу для нашого молитовного життя. 

Отець С. Лоренс ТІ – учень буддизму Тхеравада (Theravada ). У своїй статті він показує, як психо-духовні вправи і майндфулнес буддизму можуть допомогти у виконанні Духовних Вправ. Цей випуск IGNIS завершується коротким інтерв’ю, яке о. Мойсей Корконіяс ТІ дав ірландському учневі й в якому він коротко пояснює природу йоги, щоби розсіяти сумніви щодо використання християнами йоги у своїй садхані (духовні практики). Це допоможе тим християнам, які ще мають сумніви щодо йоги, здебільшого через негативне ставлення до йоги з боку деяких кіл Ватикану.

Як я вже говорив, йога – це філософська система і метод садхани. Як метод, її використовують інші релігійні та філософські системи. Багато християн, як на Сході, так і на Заході, з користю вживають її для поглиблення практик медитації та контемпляції. На жаль багато християн, навіть в Індії, спокушаються нью-ейджівськими індійськими гуру, які пропонують прості техніки для поверхневого ментального заспокоєння без будь-яких етичних чи духовних норм. Прийшов час, щоб ми відновили свої психо-фізичні й духовні традиції, які допоможуть нам жити цілісно й повніше. 

Правдою є й те, що в минулому забули про багатство ігнатіянських методів молитви, і молитву звели до методу медитації трьома здатностями душі: пам’яттю, розумом і волею. Цей метод схилявся до того, щоб стати абстрактним, обминаючи інші людські здатності. Якщо початкову різноманітність ігнатіянських методів молитви потрібно відкривати знову, то корисно також глянути на Схід і прийняти багатство споглядальних традицій індуїзму та буддизму, які набагато старші від християнства. Інтеграція тіла, енергетичного поля та емоцій вчинить молитву холістичним досвідом і визволить її терапевтичний потенціал. 

З найкращими побажаннями, 

Майкл Амаладосс ТІ