<< Previous    1...   4  5  6  7  [8]    Next >>

Інтерв’ю для The Irish Catholic 

Корконіяс Мойсей ТІ 

 

(Мойсей Корконіяс ТІ – Директор-Гуру християнського ашраму Dhyana Vanam біля Діндігул, Таміл-Наду, Індія). 

 

Поль Кенан пише, що священник-єзуїт з Індії змінює уявлення ірландців про йогу. Згадайте слово «йога» у зв’язку з християнським ученням і нормами, і дуже ймовірно, що в деяких середовищах це викличе незадоволення, якщо не відверту ворожість. Подають аргументи, що йога має суто індуїстську основу, якої ніколи не позбудеться, як і поклоніння чужим богам. 

Отець Мойсей хитає головою і ніяково усміхається на запитання The Irish Catholic. Індійський єзуїт, таміл, м’яко відповідає: «Чому все починається від страху до деяких християн?» Він їздить до Ірландії, щоби заспокоїти будь-які страхи щодо практики й доктрини йоги та технік медитації, якими займається з 1971, коли вперше сам був здивований ідеєю йоги й медитації в християнському контексті. 

Він пояснює: «Йога – це науковий спосіб заспокоїти розум і гармонізувати тіло, розум і дух. Тут немає почитання богів чи богинь, ця практика може дуже допомагати християнській духовності, особливо містичній християнській теології». 

Він продовжує термінами медитації: «Медитація виходить поза всі концепції й образи, аби знайти Бога, який не має імені й форми. Вона піднімає вас як по драбині. І веде вас безпосередньо до Бога. Медитація збагачує мене як християнина, мої знання Ісуса поглибилися». 

Цю практику в Індії вивчають багато років, а о. Мойсей тепер президент Ashram Aikiya (асоціація понад 60 християнських ашрамів чи місць духовних пошуків, внутрішнього очищення і досвіду Бога). І останні десять років о. Мойсей навчає цьому ірландських католиків. Він говорить, що це його сьомий візит, щоб провести ряд реколекцій по всій країні, адаптуючи йогу й медитацію до католицького вчення. 

 

Традиція 

 

Отець Мойсей окреслює реколекції: «Мета реколекцій, ігнатіянською мовою, – звільнитися від невпорядкованих схильностей, щоби знайти й виконувати Божу волю. Підпорядкувати своє життя наслідуванню Ісуса Христа, у свободі йти за Ним в його страстях і воскресінні». Він додає, що ця мета може бути важкою для сприйняття багатьох людей, але християнська традиція має способи допомогти цьому. 

«Ранні отці й матері пустелі й пізніша монастична традиція завжди намагалися «одягнути розум Христа» чи вийти на вищий рівень усвідомлення Христа. Всі містичні традиції стверджують, що «усвідомлення Христа» - це рівень, який можна осягнути, якщо вийдемо поза рівень розуму. «Хмара незнання» чи «темна ніч душі» - так різні містики описують цей шлях». 

 

Відкритість 

 

Отець Мойсей просить бути відкритими як учасників реколекцій, так і тих, хто вперше й обережно слухає про медитацію йоги: «У якийсь спосіб ми можемо загрузнути в догмах і побожних практиках. Але, якими би важливими вони не були, приходить час думати, ставити під сумнів і персоналізувати їх для духовного розвитку. Ми повинні відчинитися на наші християнські містичні традиції, які вже багато років у Церкві зазнають невдачі. Це відчинить нас також на містичні традиції інших релігій». 

Для цього він розповідає власний анекдот: «Одного разу в Індії я заснув біля статуї танцюючого Шіви. Всю ніч я відчував, що диявол слідкує за мною. Це була суто емоційна, а не розумова реакція. Потім я прочитав індуїстські вірування щодо фігури Шіви, яка не загрожує нічиїй вірі. І з усмішкою сказав, що я вже не боюся Шіви». 

 

Діалог 

 

Якщо практикування єзуїтським священником йога-медитації для ірландців було новизною, то в Індії, – як говорить о. Мойсей, – це сприймалося як новий образ католицизму. Він продовжує: «Християни Індії помалу відчинялися на йогу і безмовні форми медитації. Католицька Церква в Індії знана через освіту, соціальне й медичне служіння, але не через споглядальні практики і контеплятивний вимір; ашрами дали можливість для інкультурації та міжрелігійного діалогу в країні, де разом живуть індуїсти, мусульмани й християни». 

Ашрами також стали місцями міжрелігійних реколекцій, в яких беруть участь люди різних релігійних традицій без звинувачень у прозелітизмі чи зраді своєї релігії. Отець Мойсей згадує реколекції, які він проводив для хлопців місцевого сиротинця, які належали до різних релігій: «Вони виконували вправи йоги, медитацію, дихальні вправи на усвідомлення, повторювали ім’я Ісуса, Аллаха, Крішни – згідно зі своєю релігією. Це було великим успіхом. Міра успіху полягає ще й у факті, що багато людей, які займаються духовною формацією в Індії, тепер приїжджають до ашрамів, аби отримати досвід реколекцій з медитацією йоги. Християни в Індії помалу відчиняються на йогу й безмовні види медитації. Сьогодні в семінаріях і монастирях практикують споглядання і йогу». 

Він говорить: «Слово «йога» означає єдність чи гармонію – з самим собою, з іншими людьми, з природою і з Богом; ми, християни, можемо її добре практикувати для покращення свого християнського життя». 

 

«Мені ж дай любов Твою і благодать, 

Яких мені достатньо» 

(ДВ 234)

 

<< Previous    1...   4  5  6  7  [8]    Next >>