3. ЗВІДКИ ПРИЙШОВ ІГНАТІЙ?
Які головні моменти життєвого шляху Ігнатія до
навернення?
Ігнатій належав до селянської сім’ї, яка,
дякуючи заслугам перед королем, з часом стала багатим,
відомим і шляхетним родом. Ігнатій був дуже прив’язаний
до свого роду, гордився ним. Початкове виховання і освіту
він отримав в сім’ї. І це виховання мало багато елементів
і практик середньовічної культури: вірність королю,
особливе почитання Пресвятої Трійці, Мадонни, святих,
релігійних практик, паломництва до святих місць. Пізніше,
на графському дворі, він зустрінеться з новим світом
ренесансного гуманізму. Отож, традиційна релігійність і
почуття громадянського обов’язку були важливими
складниками його духовного розвитку. В цей період він
дуже бажав військової слави, героїчних подвигів і
становища в суспільстві.
Як відбувається зустріч з Богом? Мойсей
страждає через розрив з єгипетською і єврейською
культурами, Петро страждає через трудні стосунки з
Ісусом. Ігнатій страждає через фізичні рани, які вчинили
його калікою на все життя. Його увагу притягують
життєписи святих. Він починає глибше роздумувати про своє
життя. Але в цій послідовності думок була така
різниця: коли думав про світські справи, то відчував
велику приємність, але коли, знуджений, залишав їх, то
відчував сухість і незадоволення. Коли думав про прощу до
Єрусалиму або про суворий піст і інші вмертвлення, які
бачив у святих, то не тільки відчував радість під час цих
роздумів, але навіть пізніше, коли ці думки відходили,
залишався радісним і задоволеним. Але не
звертав на це увагу і не затримувався над оцінюванняма
цієї різниці аж до моменту, коли одного разу відкрилося
йому очі і почав дивуватися цій різниці і роздумувати над
нею. Цей досвід допоміг йому зрозуміти, що одні думки
робили його сумним, інші – радісним. І
так поволі дійшов до пізнання різних духів, які в ньому
діяли – одного
диявольського, іншого Божого.
Усвідомлення власного процесу мислення було
переломним моментом його життя. Він відкриває свій
внутрішній світ як поле жорстокої боротьби двох
протилежних сил. Намагається пізнати цей світ.
Починаються релігійні видіння. Він відкриває, що коли
створює в своїй душі місце для побожних думок, то вони
стають джерелом очищення і впорядкування життя.
Відкриває, що роздуми про те, що відбувається всередині
нас, про наші думки і почуття, вчать нас мудрості. Кожна
людина в своєму житті проходить подібні етапи, має
подібний досвід, але мало хто усвідомлює це і
використовує як джерело свого людського
розвитку.
В 11-му номері Автобіографії Ігнатій
описує своє друге відкриття: ... йому прийшла до голови
думка коротко занотувати найсуттєвіше з життя Христа і
святих; він, отже, розпочав старанно укладати
книгу.
Не вміючи ще добре медитувати він застосував
простий метод: записував слова Христа
червоним чорнилом, а слова Божої Матері –
блакитним.
Відкриття Божественного світу поглиблюється
спогляданням природи: Найбільшу ж втіху йому
приносило споглядання неба і зірок; він часто вділяв
цьому заняттю немало часу, бо власне тоді відчував
усередині незмірне прагнення служити нашому
Господові. Пізніше це переросте в знаменитий вислів:
шукати Бога у
всьому.
Ігнатій вирішує зробити прощу до Єрусалиму. По
дорозі віддає своє дороге вбрання вбогому. Це може бути
сприйняте як символ розірвання з попереднім
життям.

|