5
Катехизм написаний для християн, і тому,
розглядаючи в світлі Катехизму пошуки Бога магами, з
першої глави ми беремо перші два номери, які є
універсальними для кожної людини, і залишаємо те, що
стосується виключно християн. Тобто, беремо Прагнення
Бога і Шляхи до пізнання
Бога.

І. Прагнення Бога.
Прагнення людиною Бога найкраще виразив св.
Августин словами: “Неспокійне наше серце, поки не спочине
в Тобі, Боже”.
Філософія і богослов'я прагнення Бога виражають
так: “Людина створена на образ і подобу Божу, містить у
собі елементи божественного, тобто нескінченного.
Матеріальний світ скінченний, він не може в повні
заспокоїти всі прагнення людського серця. Інша людина
також не може заспокоїти людину повністю, тобто
міжлюдські стосунки: любов тощо, також не заспокоять
людину повністю. Повністю заспокоїти може лише Бог.
Прагнення Бога – це прагнення повного щастя, яке прагне
кожна людина, свідома вона цього чи ні”.
Кожна людина, якщо вона уважно буде
досліджувати своє життя, дійде того самого висновку.
Якими ми були в дитячому віці, що для нас було найбільшим
прагненням, найбільшим щастям? Далі підлітковий період
життя, потім юність. Ми дозрівали, змінювались,
змінювались наші прагнення, бажання і поняття щастя. Те,
що вчора ми вважали своїм найбільшим щастям, сьогодні
може вже втратило будь-яку вартість, сьогодні маємо інші
бажання, які завтра вмруть природною смертю. І якщо
уважно будемо роздумувати над собою, над тим, що діялося
і зараз діється в наших серцях, то усвідомимо, що всі
наші прагнення тимчасові, мінливі, не містять у собі
нічого стабільного, постійного. Ніщо в житті не дало нам
повного щастя і задоволення. Щастя і радості нашого життя
завжди були обмеженими, неповними. Поміркуючи глибше, ми
зрозуміємо, що в кінцевому результаті прагнемо
Бога.
Повернімося до мудреців-магів. Як вже було
сказано, це люди, які присвятили своє життя пошукам
зрозуміння найглибшої суті речей, пошукам істини. А
справжньою істиною є лише Бог. Отож, їхнє життя – це
прагнення Бога.
ІІ. Шляхи до пізнання
Бога.
“Кожна мить є вираженням Божої волі; кожна
зовнішня подія, все, що відбувається довкола нас і навіть
кожна мимовільна думка і почуття є дотиком самого Бога.
Все, чого ми торкаємось, усі щоденні обставини і всі наші
внутрішні реагування – приємні та прикрі, все це є дією
Бога” (Chapman J. Listy o modlitwie. - Kraków:
1997. - S. 92).
Джон Чапмен, якого я щойно зацитував, –
монах-бенедиктин, відомий фахівець у царині духовності,
духовний керівник. Його слова – це не слова поета, які
відображають лише момент емоційного піднесення. Це слова
людини, яка в своєму духовному розвиткові осягнула
глибоку єдність з Богом, навчилася розпізнавати Бога як у
зовнішньому світі, так і в своїй душі, досягнула того, що
св. Ігнатій назвав: знайти Бога у
всьому.
Домашнє завдання: присвятіть кожного дня
принаймні десять хвилин роздумам про своє минуле: періоди
життя, бажання, прагнення і радості, пов'язані з цими
періодами, і продовжуйте попереднє завдання: читайте і
роздумуйте над текстом про магів.

|