П’ята
медитація
Історія
людства показує, що релігія як особиста єдність з Богом
функціонує тільки в невеликої кількості індивідів. Для
більшості адептів якоїсь релігії чи конфесії вона виконує
роль зовнішнього атрибута на рівні з мовою, культурою,
звичаями, традицією. Для більшості віруючого в щось людства
основна цінність – не божественне, а земне. Не релігійні
доктрини, а земне буття визначає світогляд, спосіб мислення,
судження, бажань і дій. Богом і релігією можна тільки
прикривати свій матеріалістичний, псевдорелігійний
світогляд.
Особистий
досвід говорить те саме. До прикладу, познайомитися з
якимись техніками молитви, медитації, вивчити їх й почати
практикувати – це ще нічого не змінює в житті. Можна цим
займатися безрезультатно все життя. Все це буде залишатися в
сфері інтелекту, свідомості. І лише коли воно починає
пробивати захисні механізми психіки, яка статична, боїться
змін, пробивати розум, свідомість, сходити в глибину, тоді з
нами щось починає діятися по-справжньому. Зустріч із
божественним може відбутися тільки на достатній глибині.
Лише тоді відчуваємо, що Бог, якщо ще не зайняв основне
місце в житті, то принаймні вже достатньо просунувся до
цього місця.
І
тому мову Рахав можна сприйняти як свідчення справжньої
віри, може ще не достатньо проявленої єдності з Богом, яку
вона осягнула довгими молитвами й роздумами. Але божественне
вже подолало в ній земне, глибше розпізнавання привело її до
висновку, що її роль у Божих планах – допомогти вибраному
народові, приєднатися до нього через віру. Лише достатня
єдність з Богом може подолати всі бар’єри й стереотипи
мислення: релігійні, мовні, національні, етнічні, культурні
тощо.
І.
Н. 2: «18 Ось як ми увійдемо в землю, ти прив'яжеш до вікна,
через яке спустила нас долів, оту червоноткану мотузку й
збереш до себе в хату твого батька і твою матір, і твоїх
братів, і всю родину твого батька.
19
Хто ж вийде за двері твоєї хати на вулицю, кров його буде на
його голові, а ми будемо безвинні. Усіх же тих, що будуть із
тобою в хаті - кров їх на нашій голові, якби хто до них
приторкнувся».
Цей
текст асоціюється з останньою ніччю євреїв у Єгипті: не
виходити з будинків, одвірки помазати кров’ю агнця. Це була
ніч спасіння єврейських хлопчиків, ніч переходу з неволі на
волю. Це ПАСХА – перехід від смерті до життя. Для неї це
також заповідь спасіння, і не тільки фізичного, а й
духовного.
|