7.
Духовне
спустошення:
час
на
опір
(правило
7)
ЖАННА.
Його
дружба
мене
не
підведе,
ні
Його
порада,
ні
Його
любов.
У
Його
силі
я
насмілюся,
і
насмілюся,
і
насмілюся,
поки
не
помру.
Джордж
Бернард
Шоу,
Свята
Жанна
Думати
так,
щоб
стати
рішучішим
Сьоме
правило,
як
і
два
попередні,
стосується
осіб
у
стані
духовного
спустошення
і
подає
нові
вказівки,
як
чинити
опір
і
долати
таке
спустошення.
Попередні
два
правила
мають
справу
із
змінами
:
нездоровими
змінами,
яких
слід
уникати
(правило
5),
і
здоровими
змінами,
які
слід
старанно
практикувати
(правило
6).
Тепер
Ігнатій
розширює
царину
опору
і
говорить,
що
під
час
духовного
спустошення
ми
повинні
чинити
опір
не
тільки
вибором
того,
що
робимо
–
молитви,
медитації,
іспиту
сумління
і
відповідної
покути,
–
але
також
вибором
того,
про
що
ми
думаємо
під
час
духовного
спустошення.
Рішення
думати
про
духовне
спустошення
під
час
спустошення
з
перспективи
Бога
і
Його
таємничого
і
люблячого
провидіння
допомагає
нам
розпочати
боротьбу,
може
пробудити
розуміння,
основане
на
вірі
й
здатне
зміцнити
нашу
рішучість
чинити
опір
під
час
спустошення.
Сьоме
правило
Ігнатія
звучить
так:
«
[320]
Правило
сьоме.
Переживаючи
спустошення,
треба
думати,
що
Господь
вирішив
випробувати
наші
сили,
аби
побачити,
як
ми
чинитимемо
опір
різним
спонукам
та
спокусам
ворога;
позаяк
можемо
так
робити
з
Божою
допомогою,
якої
завше
достатньо,
хоч
і
не
відчуваємо
цього
виразно.
Бо
й
справді,
навіть
якщо
Господь
позбавив
нас
неабиякого
запалу,
великої
любови
та
всеосяжної
ласки,
Він
все
ж
завжди
дарує
нам
ласку,
якої
достатньо
для
вічного
спасіння
».
«
Переживаючи
спустошення,
треба
думати
»:
вказівка
стосується
особливого
способу
думання
про
досвід
духовного
спустошення
саме
в
стані
занурення
в
темряву.
Ігнатій
рекомендує
роздумувати
про
Бога
й
про
те,
як
Бог
діє
в
нас,
допускаючи
духовне
спустошення:
«
думати,
що
Господь
вирішив
випробувати
наші
сили,
аби
побачити,
як
ми
чинитимемо
опір…»
Таке
інтенсивне
мислення
включає
три
поєднані
елементи:
особа
в
стані
духовного
спустошення
повинна
розглядати
спустошення
як
випробування,
допущене
Богом;
розглядати
природу
випробування;
розглядати
божественну
мету
в
допуску
такого
випробування.
Ми
розглянемо
ці
елементи.
|