<< Previous    1...   39  40  [41]  42  43  ...82    Next >>

7.  Духовне спустошення: час на опір

(правило 7)

 

ЖАННА. Його дружба мене не підведе,

ні Його порада, ні Його любов.

У Його силі я насмілюся, і насмілюся,

і насмілюся, поки не помру.

Джордж Бернард Шоу, Свята Жанна  

 

Думати так, щоб стати рішучішим

 

Сьоме правило, як і два попередні, стосується осіб у стані духовного спустошення і подає нові вказівки, як чинити опір і долати таке спустошення. Попередні два правила мають справу із  змінами  : нездоровими змінами, яких слід уникати (правило 5), і здоровими змінами, які слід старанно практикувати (правило 6). Тепер Ігнатій розширює царину опору і говорить, що під час духовного спустошення ми повинні чинити опір не тільки вибором того, що  робимо   – молитви, медитації, іспиту сумління і відповідної покути, – але також вибором того, про що ми  думаємо   під час духовного спустошення. Рішення думати про духовне спустошення під час спустошення  з перспективи Бога   і Його таємничого і люблячого провидіння допомагає нам розпочати боротьбу, може пробудити розуміння, основане на вірі й здатне зміцнити нашу рішучість чинити опір під час спустошення. 

Сьоме правило Ігнатія звучить так: 

«  [320] Правило сьоме. Переживаючи спустошення, треба думати, що Господь вирішив випробувати наші сили, аби побачити, як ми чинитимемо опір різним спонукам та спокусам ворога; позаяк можемо так робити з Божою допомогою, якої завше достатньо, хоч і не відчуваємо цього виразно. Бо й справді, навіть якщо Господь позбавив нас неабиякого запалу, великої любови та всеосяжної ласки, Він все ж завжди дарує нам ласку, якої достатньо для вічного спасіння  ».

«  Переживаючи спустошення, треба думати  »:  вказівка стосується особливого способу думання про досвід духовного спустошення саме в стані занурення в темряву. Ігнатій рекомендує роздумувати про Бога й про те, як Бог діє в нас, допускаючи духовне спустошення: « думати, що Господь вирішив випробувати наші сили, аби побачити, як ми чинитимемо опір» Таке інтенсивне мислення включає три поєднані елементи: особа в стані духовного спустошення повинна розглядати спустошення як випробування, допущене Богом; розглядати природу випробування; розглядати божественну мету в допуску такого випробування. Ми розглянемо ці елементи.
<< Previous    1...   39  40  [41]  42  43  ...82    Next >>