<< Previous    1...   19  20  [21]  22  23  ...82    Next >>

Добрий дух 

 

Пояснивши дію ворога, Ігнатій звертається до дії доброго духа в тих самих людях, занурених у смертні гріхи. У таких людях «добрий дух діє протилежним чином». Вираз «добрий дух», так само як і вираз «ворог», слід розуміти в широкому значенні. «Добрий дух», з усією упевненістю, означає, понад усе, Бога, коли Він безпосередньо діє в серці людини. Для Ігнатія «добрий дух» також означає ангелів, які, згідно з Божою волею, служать знаряддям його любові до своїх дітей.

Цей вираз також виражає Божу дію в нас через дар благодаті, даний нам у Хрещенні: освячуюча благодать, теологальні, кардинальні й моральні чесноти, дари Святого Духа, індивідуальні харизми. «Добрий дух» включає різноманітні спонуки до добра, які існують довкола нас у світі й у співпричасті святих. Це, до прикладу, члени сім’ї Ігнатія, які дали йому побожні книжки, і самі книжки – це знаряддя дії доброго духа в ньому; як Понтіціан і його розповідь про християнський вибір двох клерків була знаряддям доброго духа, який діяв у Августині. Можемо сказати, що всі особи й те, що спонукає нас йти до Бога, міститься у виразі «добрий дух». Усе це в кінцевому розрахунку відноситься до Бога – їхнього початку й мети. В наших обговореннях розпізнавання ми використовуватимемо вираз «добрий дух» у широкому значенні.
<< Previous    1...   19  20  [21]  22  23  ...82    Next >>