<< Previous    1...   15  16  [17]  18  19  ...82    Next >>

Два фундаментальні напрямки життя  

 

Ми вже відмічали напрямок мови в розповіді Августина про його досвід. Були два фундаментальні напрямки. Перший – від Бога до самопоблажливого життя з ігноруванням моральних обмежень. Це напрямок молодого Августина. Другий напрямок породжує зростаюча втома серця від такого способу життя, яка змінює перший напрямок. Збільшується бажання Августина розірвати з порожнім життям, відлученим від Бога, і йти до Бога. Ще до навернення, хоча й нерішуче, він починає рухатися в іншому напрямку: «Я пробував знову й підійшов трошки ближче до моєї мети, потім ще ближче…».

Ці два фундаментальні напрямки духовного життя, засвідчені в досвіді Августина, можна окреслити так: перший полягає в рухові від Бога і до смертних гріхів; другий, протилежний до першого, полягає в рухові до Бога і від смертних гріхів, а насправді – від будь-якого гріха: смертного чи легкого. У першому правилі Ігнатій описує дію двох духів, доброго і поганого, в людині, яка йде від Бога і до смертного гріха – як у випадку молодого Августина. У другому правилі він описує дію двох духів у людині, яка йде до Бога і від смертного гріха – як у випадку зрілого Августина, який шукає духовного відновлення.

Таким чином Ігнатій підкреслює дуже важливий факт: щоби точно розпізнати, який дух діє в людському серці (і тому знати – прийняти його чи відкинути), ми повинні спершу ідентифікувати  фундаментальний напрямок духовного життя особи. Це – необхідна умова для правильного розпізнавання, який дух діє в особі, яка його досвідчує у своєму напрямку. Ці два правила допомагають нам ідентифікувати величезний і заплутаний духовний досвід і правильно на нього реагувати. Тепер наше завдання в цьому розділі: вивчити перше правило.
<< Previous    1...   15  16  [17]  18  19  ...82    Next >>