<< Previous    1...   3  4  [5]  6  7  ...82    Next >>

Переднє слово

   

Двадцять років тому, займаючись реколекціями і духовним керівництвом, я в особливий спосіб звернув увагу на розпізнавання духів. Я почав обговорювати ці вправи під час реколекцій і семінарів, присвячених розпізнаванню. Захоплені постійні відгуки про це навчання переконали мене, що в цих правилах Ігнатій торкнув щось фундаментальне в досвіді всіх людей, які щиро шукають Господа. Я зрозумів, що Ігнатій дає засоби, яким немає аналогів, для подолання найбільших перешкод, які вірні зустрічають на шляху духовного розвитку: знеохочення, страх, втрату надії й інші неспокійні порухи серця.

Мене вражало, коли я часто бачив по закінченні реколекцій чи семінару, що такі люди говорили, що Ігнатій дав їм безцінний набір духовних засобів для подолання розчарування і страху. Вони відчували, що Ігнатій допомагав їм під час духовної боротьби й озброїв духовною зброєю, аби долати подібні випробування у майбутньому. З новим розумінням прийшла нова надія.

Роками я розробляв метод пояснення цих правил, за яким слідую в цій книжці. Цей метод базується на двох переконаннях. Перше: найефективніший спосіб подачі повного навчання цих правил – уважно вивчати, що Ігнатій насправді говорить у них, розглядаючи їх речення по реченню, часом слово за словом так, як він їх написав [1]. Це потрібне ще й тому, що стиль Ігнатія, як говорить Гіберт, твердий, складний і важкий [2]. Насправді я усвідомив, що при першому знайомстві з текстом правил люди часом відчувають розчарування. При першому читанні здається, що правила подають мало інформації взагалі або мало додають того, чого людина ще не знає. І лише коли їх вивчати речення по реченню, уважно заглиблюючись у їхні насичені формулювання, то тоді відкривається їх повнота і життєдайне багатство.

Друге переконання: оскільки ці правила народилися з досвіду, то їх найкраще пояснювати постійним звертанням до досвіду. Ігнатій написав ці правила як дайджест духовного досвіду – як свого, так і тих людей, яким він допомагав. З цієї причини я вирішив пояснювати їх не стільки через абстрактні міркування, скільки в світлі прикладів, взятих із духовного досвіду. Кожне правило будемо розглядати на прикладах, взятих із життя різних людей, деякі з них добре знані в нашій духовній традиції, інші менше. Коментарі до цих прикладів пояснюватимуть значення самих правил.

У такий спосіб правила оживають. Я часто спостерігав, як правила Ігнатія змінюються, коли їх поєднують із духовним досвідом. При такому підході правила ставлять на початкове й властиве місце, і стається щось шокуюче. Скупа й лаконічна якість мови зникає, й люди зі здивуванням починають розуміти, як глибоко Ігнатій розуміє й описує їхній духовний досвід і як уміло допомагає їм мудро на нього відповісти. Я сподіваюся, що вивчання цих правил за допомогою цієї книжки сприятиме подібному зрозумінню.



[1] Я вперше дізнався про корисність такого методу від Даніеля Гіла, S.J., який застосував його в своєму творі Discernimiento  segun  San Ignacio (Rome: Centrum Ignatianum Spiritualitatis  , 1983). 

[2] The Jesuits, 71. 
<< Previous    1...   3  4  [5]  6  7  ...82    Next >>