2. Концепція людини в духовному керівництві
Духовне керівництво, так само як педагогіка і
психологія, в основі своєї активності та праці з людиною
ставлять якусь концепцію людини – що є людина і якою вона
повинна бути. І тут ми, звичайно, притримуємось концепції
людини, яку подає християнська
філософія:
„1. Людина є вільною істотою. Людським є тільки
той чин, який здійснюється людиною у повній
свободі, і тільки за такий чин людина несе повну
відповідальність.
2. Людина є особою, тобто індивідом. Нема і не
може бути двох ідентичних осіб. І тому не може бути двох
ідентичних людських шляхів до спасіння. Кожна людина йде
власним шляхом.
3. Існує об’єктивна ієрархія етичних і
релігійних вартостей, у відповідності з якими людина
повинна приймати рішення –
якщо хоче бути релігійною або етичною особою. Взірцем
автентичного способу життя тими вартостями є Ісус
Христос. Звідси випливає основний постулат християнської
педагогіки – наслідування Ісуса Христа, але без втрати
своєї особової індивідуальності та
самобутності”.
|